سئو تولید محتوا

محتوا چیست؟ یک نوع پل ارتباطی میان کاربر و کسب و کار است که مصرف کننده میتواند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند.
سئو چیست؟ بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو.

چطور محتوا را سئو کنیم؟
دو بخش جدا نشدنی در فضای مجازی سئو و محتواست.در ابتدا شما باید هدف خود را مشخص کنید که در چه زمینه ای میخواهید محتوا تولید کنید.برای تولید محتوا باید اطلاعات کافی در مورد آن موضوع را داشته باشید هر چقدر شما نسبت به حوزه کاریتان دانش بیشتری داشته باشید بسیار راحتر میتوانید تولید محتوا را انجام دهید.چون شما نسبت به دیگران دانش تخصصی تری دارید و مخاطبان به دنبال جواب درست و کامل پرسش های خودشان میباشند.

9 مرحله ی سئو تولید محتوا :

1-تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطبان
مهمترین نکته در خصوص تولید محتوا این است که با تمرکز و دقت لازم مطالب را بنویسید غلط املایی ، جمله و فعل های نادرست و خیلی نکات دیگر که باعث میشود مخاطب نسبت به محتوای شما دلسرد و صفحه ی شما را ببندد و در صورت تکرار این عمل توسط کاربران،موتورهای جستجو را نسبت به محتوای تولید شده حساس میکند و شما را لایق رتبه ی که بدست آوردید نمیداند و در دفعات بعدی شما را در رتبه های پایین تر نشان خواهد داد.و در آخر سعی کنید تا میتوانید نیاز کاربر را با محتوای تولید شده برطرف سازید.

2-تولید محتوا فقط در یک مجموعه
شما در یک زمان به نقطه ای میرسید که نیاز دارید از نوع دیگری محتوا تولید کنید.محتوای ویدئویی ، تصویری یا بصورت ترکیبی.برخی از سایت ها محتوای بصری خود را در سرویس های رایگان آپلود میکنند و این موضوع قدرت محتوای تولید شده را تقسیم میکند و بخشی را به آن سرور تخصیص میدهد.

3-پیدا کردن بهترین و متفاوت ترین تیترها
مقدار کلمات قابل استفاده در تیتر کوتاه است و شما باید از بهترین و جذابترین تیتر استفاده کنید تا در صفحه Serp(نتایج گوگل) از میان بقیه ،کاربر شما را انتخاب کند و کلیک بیشتر را کسب کنید.البته یک نکته مهم در این رابطه وجود دارد قبل از استفاده از تیتر حتما همان کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید و تیترها را بخوانید و بهترین و متفاوت ترین تیتر را بنویسید.

4-تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی
موتورهای جستجو دارای الگوریتم هایی هستند که به آنها امکان تشخیص محتوا با کلمات کلیدی را میدهد.یعنی شما باید به اندازه مناسب در محتوای تولید شده از آن استفاده کنید که میتوان گفت شما تا حدی سئو تولید محتوا را در آن اعمال کرده اید.

5-تولید محتوا با فرمت مناسب
شما شاید زمان زیادی برای تولید محتوای سئو شده بگذارید و خیلی نکات تولید محتوا را رعایت کرده باشید ولی با یک ساختار نامناسب در نتایج گوگل جایگاه خوبی نخواهید داشت.باید توجه داشته باشید نکات مهم ساختاری:1-پاراگراف ها کوتاه و مفید.2-تیترهای فرعی و مرتبط. 3-استفاده از تگ H2 و در صورت نیاز از تگ های H3 استفاده کنید.

6-استفاده از عکس
طبق تحقیقات انجام شده مطالبی که دارای عکس ، اینفوگراف ، چارت و … به میزان ماندگاری مخاطب در سایت شما بسیار کمک میکند و از طرفی محتواهای دارای تصویر احساس کاربری مخاطبان شما را بالا میبرد.

7-شبکه های اجتماعی
میتوانید با استفاده از شبکه های اجتماعی به هر چه بهتر دیده شدن محتوای خود کمک کنید و کاربران بیشتری را برای خواندن محتوای خود ترغیب کنید یا بلعکس آنها را از طریق سایت به سمت شکبه های اجتماعی خود جذب کنید.

8-لینک سازی
این بخش نیازمند تخصص بیشتر است اما در کل و به زبان ساده میتوان گفت شما باید مطالبی که تکمیل کننده یا پاسخ پرسش محتواهای دیگر است را در محتوا با استفاده از انکرتکست به محتوای دیگری راهنمایی کنید.یا به یک وب سایت قوی تر از خودتان لینک دهید.

9-تهیه گزارش
نظارت یکی از مهم ترین توصیه های سئو تولید محتوا است پس باید بعد از اتمام تولید محتوا در ابتدا چک کنید که آیا صفحه مورد نظر ایندکس شده یا خیر.و بررسی صفحه شما در نتایج گوگل که در چه جایگاهی قرار دارد.و نیاز به تغییر در محتوا(افزودن یا کاستن) است یا خیر.سعی کنید بصورت مداوم و منظم از صفحات خود گزارش تهیه کنید تا پیشرفت کار را نظارت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *