سئو یا دیجیتال پی آر چیست
از آنجایی که این عبارت در سئو تخصصی است حتما شما اطلاعاتی کافی در مورد سئو دارید.دیجیتال پی آر جدا از اینکه باعث میشود برندسازی کنید به بهبود رتبه شما در جستجوی گوگل هم کمک میکند.
سئو پی آر(PR) یعنی چه ؟ public relations به معنای روابط عمومی است.
دیجیتال پی آر بیشتر با رپورتاژ آگهی یا خبری در ایران معروف است و در بین سئوکاران یکی از پر استفاده ترین نوع سئو محسوب میشود.
چطور میتوانیم از سئو پی آر برای اطلاع رسانی نمایشگاه ها استفاده کنیم؟
در ابتدا یک محتوای خبری مناسب و با تعداد کلمات کم تهیه کنید و کاربران را دعوت به بازدید از نمایشگاه کنید.توجه داشته باشید که محتوای شما قرار است در سایت های خبری منتشر شود باید سعی کنید ویژگی های بارز برند خود را در محتوا بیاورید و بخش دیگر اطلاعات و یا تخفیف ، آشنایی با محصول و … را برای بازدیدکنندگان در نمایشگاه حفظ کنید.
در صورتی که شما قبلا تجربه شرکت در نمایشگاه ها را داشته باشید میتوانید به آنها اشاره کنید تا با این روش اعتبار برند خودتان را چند برابر کنید.
در مرحله دوم چند سایت خبری مناسب و تخصصی که در حوزه فعالیت شما هستند پیدا کنید و محتوای مورد نظر خود را در بازه زمانی 3 هفته قبل از شروع نمایشگاه در خبرگزاری ها منتشر کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر به مرور زمان رپرتاژ را در سایت های خبری منتشر کنید.
حتما دقت کنید که در محتوای خود از سه کلمه کلیدی به صفحه اول و داخلی سایت خود لینک کنید تا در نتایج گوگل رتبه بهتری پیدا کنید.
در خصوص محتوای خبری به سبک و نوع رپورتاژ نویسی دقت کنید.چون تولید محتوا دارای استانداردهایی است که مهم ترین آنها :خبرنگاری،سئو سایت،بازاریابی و تبلیغات است.
در کل دیجیتال پی آر مربوط به انتشار محتوای خبری یا گزارش و مقالات است که بصورت سفارشی در سایت های خبری منتشر میشود و چند سایت خبری هستند که بصورت رایگان محتوای شما را منتشر میکنند و سایت های خبری بزرگ بابت انتشار محتوا هزینه قابل توجه ای از شما دریافت میکنند.
نکته ای که در این مورد بسیار حائز اهمیت است پس از انتشار محتوا شما یک بک لینک از نوع فالو و قوی خواهید داشت.