متاتگ چیست و کاربرد آن در سئو . Meta tag ها در واقع به کدهایی گفته میشود که باعث میشوند یک صفحه برای خزنده های گوگل واضح تر باشند و توضیحات تکمیلی یک صفحه در آنها ارائه میشود. اگر کمی از کدنویسی اچ تی ام ال اطلاع داشته باشید و یک صفحه HTML را مشاهده نمائید حتما متاتگ ها را مشاهده می کنید که در تمامی صفحات سایتها وجود دارند. متاتگ ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز یک سایت از یک یا چندتا از آنها استفاده میشود.
متاتگ ها در بین دو تگ <head> و </head> قرار می گیرند و هر نوشته ای که در بین این دو تگ قرار بگیرد در واقع چیزی را بر روی صفحه نمایش نمی دهد و فقط قابل رویت برای خزنده های گوگل هستند. پس از آنجا که مخاطب این تگ ها مستقیما خزنده ها هستند بر سئو تاثیر زیادی می گذارند و پیشنهاد میشود که حتما متاتگ را جدی بگیرید و از آنها به درستی استفاده کنید.
متا تگ دیسکریپشن ( Meta Description ) :
این متاتگ در واقع همان توضیحاتی است که در صفحه جستجو مشاهده می کنید. وقتی یک کلمه را در گوگل سرچ میکنید علاوه بر تیتری که می بینید ، توضیحات کوتاهی نیز از آن صفحه قابل رویت می باشد که در واقع همان متنی است که شما بین تگ دیسکریپشن نوشته اید. این تگ محدودیت نوشتن 320 کاراکتر را دارد که در سالهای گذشته با توجه به الگوریتم های مختلف گوگل این عدد کم و زیاد شده است اما اکنون در سال 2020 همان سیصد و بیست کاراکتر می باشد. عده ای از سئوکارها بر این عقیده هستند که نوشته های این متاتگ اهمیتی برای گوگل به صورت مستقیم ندارد و فقط برای نمایش دادن به کاربر است پس شما متنی بنویسید تا کاربر را ترغیب کند تا صفحه شما را کلیک کند. اما تجربه و نتایج نشان می دهد که نوشته های این متاتگ به صورت مستقیم تاثیر دارد و عملیات خزش بر روی آنها انجام میشود پس بسیار اهمیت دارد که از کلمات کلیدی خود در این متا تگ استفاده کنید. یکی از دلایلی که معتقدیم کلمات کلیدی شناسایی میشوند و به آنها اهمیت داده میشوند این است که کلمه ای را که کاربر جستجو کرده است به صورت Bold نمایش داده میشود.