وظایف سئو کار سایت مشخص است اما در پروژه های مختلف میتواند تفاوت داشته باشد. بسیاری از کارفرمایان گرامی از سئوکارها انتظار دارند که آچار فرانسه سایت باشند و تمام کارهای سایت را فقط سئوکار انجام دهد. البته اگر قرارداد این کار بین طرفین نوشته شده باشد و حقوق مورد نظر نیز در نظر گرفته شده باشد مشکلی نیست و متخصص سئو کار با خیال راحت و آرامش خاطر این کارها را انجام می دهد اما معمولا به این شکل است که با هزینه کم و قرارداد ناقص کارفرما میخواهد که تمام کارهای سایت انجام شود. پس تمام گزینه هایی که در ادامه خواهیم گفت بر اساس قرارداد بین کارفرما یعنی صاحب سایت و مجری یعنی سئوکار می باشد که اگر در قرارداد ذکر نشده باشد جزء وظایف سئوکار نخواهد بود.
1- تولید محتوا :
تولید محتوا میتواند به صورت برون سپاری به تیم دیگری سپرده شود و کار تولید محتوا توسط کارمندان دیگر شرکت و یا شرکت دیگری که کار تولید محتوا انجام می دهد انجام شود و همچنین میتواند توسط مسئول سئو انجام شود. در هر دو صورت سئوکار باید بر روی سئو بودن محتوا دقت داشته باشد و حتی اگر محتوا توسط شخص یا شرکت دیگری نوشته می شود ، سئوکار موظف است که مقاله را در صورت نیاز ویرایش کند تا سئو سایت به بهترین شکل رعایت شود.
2- مدیریت لینک ها :
مدیریت لینک های داخلی و خارجی سایت بسیار اهمیت دارد و در رتبه گرفتن سایت تاثیر زیادی می گذارد پس مدیریت لینک ها قطعا کار سئوکار می باشد که با لینکسازی های داخلی و خارجی بتواند قدرت سئو سایت را افزایش دهد. البته ممکن است در بسیاری از قراردادها برای لینک سازی خارجی هزینه جداگانه ای برای بک لینک ها از کارفرما گرفته شود و یا هزینه در قرارداد ذکر شود که این مورد بستگی به طرفین دارد.